czwartek, 9 listopada 2017

PAMPUSZKI.

Gdy przyszła do mnie najnowsza książka Olii Hercules Kaukasis i przeczytałam ją jednym tchem to do razu przypomniały mi się te pampuszki z jej poprzedniej książki, które chciałam zrobić już dawno, leczą ciągle nie było okazji. Wydanie nowej książki z której zapragnęłam znowu wszystko przygotować ( będzie o niej dokładnie jeszcze w osobnym poście), było boźdźcem dla mnie do upieczenia tych bułeczek, które świetnie sprawdzą się jako dodatek do barszczu. Mam zamiar jeszcze kiedyś je upiec, następnym razem zamiast oleju czosnkowego do polania bułeczek wykorzystam masło, bo myślę że z nim będą jeszcze pyszniejsze.




PAMPUSZKI
przepis Olii Hercules z książki MAMUSZKA
8 sztuk

7 g suszonych drożdży
1 łyżeczka drobnego cukru
225 ml ciepłej wody w temperaturze pokojowej
400 g mąki chlebowej
8 g soli
3 łyżki oleju słonecznikowego
20 g czosnku
1/2 pęczka natki pietruszki
1 jajko + odrobina mleka

Dzień wcześniej przyrządzić zaczyn rozpuszczając drożdże oraz cukier w podanej ilości wody. Dodać 200 g mąki, delikatnie wymieszać, po czym przykryć folią spożywczą i umieścić na noc w lodówce. Rano do zaczynu dosypać resztę mąki oraz sól. Całość razem zagnieść, tak aby ciasto była gładkie i elastyczne. Ciasto podzielić na 8 równych kawałków, formę lub żeliwną patelnie wyłożyć papierem do pieczenia. W środku rozłożyć równomiernie bułki, przykryć folią i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Bułki powinny w tym czasie podwoić swoją objętość, powinno to zająć około 1 1/2 - 2 godziny. Piekarnik rozgrzać do 220 stopni C. W misce wymieszać razem olej, zmiażdżony czosnek, szczyptę soli oraz posiekaną drobno natkę pietruszki i odstawić. Wyrośnięte bułki posmarować jajkiem rozkłóconym z odrobiną mleka po czy wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec około 20-25 minut aż bułki się zezłocą. Wyjąć z piekarnika, posmarować przygotowanym wcześniej olejem z czosnkiem i podawać natychmiast.
SMACZNEGO!!!






6 komentarzy:

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP